Alla inlägg den 13 december 2011

Av emelie - 13 december 2011 18:36

Jag kommer ihåg lucia förra året..

Jag var med i luciatåget, vi var och lussade på en massa olika ställen..

Det var medans jag fortfarande hade någorlunda ork..men jag var helt slut..jag frös hela tiden,fanns inte en minut då jag inte frös..jag kommer ihåg att jag hade på mig tjocka strumpbyxor,klänning,en kofta och tjocksockar när vi var inne, och jag höll på att frysa ihjäl..sen när vi vandrade mellan ställena vi skulle lussa på hade jag på mig täckbyxor,dunjacka,mössa,vantar och halsduk, och ändå frös jag..

En hemsk tid..jag sjöng inte ens hela tiden medans vi lussade,ibland hamnade jag i min egen värld..i min bubbla, och bara satt och tittade tomt och storögt rakt fram eller ner i golvet..

Jag minns att jag många gånger tänkte och sa för mig själv att jag bara ville försvinna,slippa allt det här..

Men med många tuffa uppförsbackar..tar jag ett steg i taget,ett steg för varje dag,ett steg i rätt riktning!


(måste också säga,att även fast man nått den vikt läkaren satte upp,så är det alla jobbiga tankar och känslor som man också måste besegra..)

Av emelie - 13 december 2011 15:21

Kommit hem från skolan för ett tag sen..

Nu sitter jag här och kollar runt litee..ska snart läsa lite i en svindålig bok..

Men sånt måste man också göra.

Fyyy vad det är slaskigt och blött ute..typ MINST 1dm med slask ute..galen!!;O

Imorgon efter skolan blir det npg att umgås med Emelina,Cassa och Ida..ska bli kul!:)

Men nu ska jag ta tag i mina studier litee:)

Pusss

Av emelie - 13 december 2011 08:39

Godmorgon alla fina!

Idag är det Lucia..dagen känns ganska jobbig,väcker mycket minnen från förra året..

En tuff tid!

 


Meen, hur som helst..

Vaknade för typ en timma sen, ska ta och göra mig iordning för skolan nu, idag är det svenska och idrott:))


Hoppas alla får en fin dag, så hörs vi senare!:)

Presentation

Hej!
Mitt namn är Emelie och här tänkte jag dela med mig om min resa från sjuk i Anorexia Nervosa som jag blev diagnotiserad i september 2010.Här vill jag kunna dela med mig av min resa och hjälpa andra,och motverka att andra genomlider helvetet!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards