Alla inlägg under november 2011

Av emelie - 28 november 2011 07:56

Godmorgon!

Har just ätit frukost och ska kasta mig in i duschen.

Idag blir det skolan och sen kanske stan med Ida:))

Men nu ska jag göra mig färdig, kanske kastar in ett inlägg innan jag far:)

Men annars får ni ha en bra dag!

Juste!! Igår eftermiddag snöade det lite, så nu är det lite vitt på marken:)

pussisar

  

Av emelie - 27 november 2011 15:07

Sitte och funderar..tänker på förra året, förr året den här tiden, då jag var som sjukast..december månad var nog den absolut värsta månaden jag någonsin haft i mitt liv..

Alla tankar bara virvlar runt, jag hör röster från den tiden..alla röster från olika människor, känner hur det kändes när alla bara glodde på mig, som att jag var dum i huvudet..

När jag sitter och tänker på allt, kan jag känna att monstret vill dra mig tillbaka, att jag ska falla tillbaka igen och att vi ska bli vänner..vänner som monstret säger, men fiender som JAG säger.

December månad, den var hemsk..

Alla samtal jag hade..den månaden jag fick näringsdryckerna som kändes som att man hällde i sig flytande kalorier och skulle rulla fram..Jag hatade mitt liv, mig själv, ville bara försvinna, bort från alla, bort från allt, bort från LIVET!

Det var en tid då jag alltid lyssnade på bland annat den här låten:

Låten betyder väldigt mycket för mig, det var en av anledningarna till att det var den låten jag sjöng för folk första gången jag sjöng efter "tiden"..


Av emelie - 27 november 2011 13:35

Nu har vi just kommit tillbaka från skyltsöndagen:)

Mina bröder köpte varsin present av "tomten" men det är ju rena skämten..asså båda två fick flickgrejer, typ diadem,hårband,snoddar,sminkväska osv..

Asså som såg ju att det var två pojkar som ville välja varsitt paket, så dom hade ju kunnat säga vilka som var för pojkar och vilka som var för flickor, och omslaget var vitt med röda tomtar på, så alltså såg dom inte speciellt tjejiga ut..

Asså så irriterande..dom borde ju faktiskt göra det bättre, åtminstonde ha pojkgrejer, jag menar, betalar man 40kr/paket ska man få NÅTT man kan leka med:@


Nää, nu ska jag göra något vettigt istället,ska städa,och fixa massa grejer,en vanlig söndag som sagt..:)

pusss

Av emelie - 27 november 2011 10:59

Sitter just nu och kollar på idol som jag missade i fredags..

Fattarinte hur Molly kunde åka, hon ä ju så sjukt duktig..det borde nog ha varit Amanda som skulle åkt, inge illa menat, men det är min åsikt..

Idag blir det nog att gå på stan och på skyltsöndagen som är idag, sen får ja se vad som händer!:)

Hoppas ni får en bra dag,pusss

Av emelie - 27 november 2011 00:14

Asså, alla som har tagit fram julgrejer nu, det känns bara konstigt, jag har typ ingen julkänsla..jag menar, julgrejer och en klädd gran, det funkar lixom inte utan snö..

Vad är julafton utan snö? typ nada..

Men nå måste det ju komma lite snö till julafton iaf..annars blir ja sur:(


Hur som helst..just nu sitter jag och pratar med folk och kollar igenom en massa gamla bilder osv..

Asså shit vilken fjortisperiod man har haft!!

Ser på alla bilder at jag testat typ nästan alla stilar;O

Men den hör väll till..


Men nu ska jag fortsätta med bilderna och prata med folket.

Pusss

 

Av emelie - 26 november 2011 18:04

Nu har jag kommit hem för typ ett tag sen.

Vi sålde det mesta av fikat, fast inte bröden, haha de var en tant som frågade om det var deg och en annan som frågade om det var palt!!;O

Hahah snacka om misslyckade bröd dåå;)

Efter marknaden for jag till pappa en stund, och lilla Douglar var där, han är så otroligt söt den ungen!!

Tog lite bilder på han, kanske dyker upp sen(om hans föräldrar godkänner att jag lägger ut honom på internet)   


Ikväll blir det nog tv med familjen eller nåå,skönt det också:)

Imorgon är det ju den årliga skyltsöndagen på stan, så blir sääkert en sväng dit också:)

Men vi får höras, pusss

Av emelie - 26 november 2011 07:37

Godmorgon!

Nu sitter jag här och försöker piggna till, just ringt Hannagumman och kollat så hon vaknat:)

Ska snart fara och sätta oss på marknaden, hoppas vi får det lite kul iaf, och det inte bara blir långtråkigt:/ faast det finns nog ingen risk för det när man är med Hannispannis;)

Men nu ska jag göra mig färdig för att fara:))

Ni får ha en bra dag..puss

Bara för att min lilla jordgubbe var så söt!;) 

Av emelie - 25 november 2011 16:27

Det finns en person, som är så nära mig,men det känns som att *den* är så himla långt bort.

Önskar man bara kunde prata ut..vill bara skrika ut allt,få allt bra,som det var förut!

Hur ska man börja förklara det?

Det är just början som känns så himla svårt..sen skulle det nog gå bra.

Skulle så gärna vilja att det var som förut, har försökt dixa det så många gånger, men det kommer alltid något sorts förhinder.

Du borde ju märka hur mycket jag försöker, men du gör inte det, eller så bryr du dig inte, men den tanken vågar jag inte ens tänka.

 

Presentation

Hej!
Mitt namn är Emelie och här tänkte jag dela med mig om min resa från sjuk i Anorexia Nervosa som jag blev diagnotiserad i september 2010.Här vill jag kunna dela med mig av min resa och hjälpa andra,och motverka att andra genomlider helvetet!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards