Alla inlägg den 21 november 2011

Av emelie - 21 november 2011 20:35

Asså måste bara erkänna att jag typ känner mig stolt!

Idag efter skolan var jag i piteå och gick på stan med Anette..vi gick och åt middag, och för första gången sedan jag var sjuk så beställde jag en vanlig måltid,inte sallad eller en kycklingmacka eller nå..jag beställde en varm måltid!!!

En kycklingmacka eller liknande är ju lättare för då vet man som att man ska äta hela och de är som en normal..men det vet man ju inte när dom kommer in med maten serverad..men ja klara det och jag känner mig faktiskt ganska stolt..(var dock lite velande med vars vi skulle äta,om vi skulle ta en sallad på ett fik eller varm mat) men det viktiga var ju som att jag grejade det, och JA, det är faktiskt en ganska stor grej!;)


Idag på skolan fick vi se när Irene klippte en lärare från skolan, hon klippte en vanlig helform..

Sen efter det fick vi tvätta håret på varandra,ge massage,pensla inpackning och såklart styla(om man ville)..det var roligt.Jag var med Ida och har även en bild på henne när hon sitter och myser med inpackningen i värmen;)


Dock så ville hon inte vara med!:(

 

Av emelie - 21 november 2011 09:35

Godmorgon alla fina!

Nu på morgonen har jag varit iväg på ett styrkepass..vilket var otroligt skönt och jag mår så bra efteråt.

Skulle kunna träna varje dag om jag skulle få det, men då går det ju till en överdrift såsom det gjorde förut.

Och till alla de som säger att man inte kan gå ner i vikt av att styrketräna,eftersom muskler väger mer än fett..till viss del är det ju sant, men nå går det!

Jag styrketränade,dock på fel sätt,men jag gjorde det,jag bröt ner mina muskler istället för att bygga upp dom, vilket resulterade i viktnedgång..och att träna så är inte bra för varken kroppen eller hjärnan,man kan ju skada sig ordentligt! Så LOVA att ALDRIG göra det!!

Ajja skit samma, nu ska man tänka positivt och jag ska lämna allt det gamla bakom mig och ta en dag i taget, och göra varje dag till den bästa!


Sen ska jag till skolan, vi har frisör hela dagen och det ska bli kul!

Eftersom vi har frisör hela måndagarna och tisdagarna så är det som att vi har helg torsdageftermiddag-måndagkväll;D

 

Bild från i sommras..den dagen var typ den varmaste;O saknaaa<3

Presentation

Hej!
Mitt namn är Emelie och här tänkte jag dela med mig om min resa från sjuk i Anorexia Nervosa som jag blev diagnotiserad i september 2010.Här vill jag kunna dela med mig av min resa och hjälpa andra,och motverka att andra genomlider helvetet!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards